LMŠ/LK má definovaná pravidla pro vyřizování stížností, např. pomocí směrnice. Stížnosti jsou nahlíženy jako zpětná vazba, nejsou bagatelizovány ani ignorovány. Může se jednat např.
o podnět či stížnost rodičů, ale také místní komunity, místní správy, státních orgánů apod. Tato položka je povinnou součástí Standardů kvality.
Pro zjišťování zpětné vazby od rodičů můžete použít například formu dotazníku. Při jeho tvorbě doporučujeme postupovat pomocí obsahu Standardů kvality. Rodiče oslovujeme min.
1× ročně (ideální termín – poslední třetina školního roku), s výsledky seznamujeme všechny členy týmu a formulujeme návrhy na zlepšení, následně jsou s výsledky seznámeni i rodiče, nejlépe na rodičovské schůzce, z níž je vyhotoven zápis.
Obsah shodný s S6.2.
Schůzky s rodiči (třídní schůzky) slouží nejen k předávání informací, ale také k získávání zpětné vazby a společnému procesu rozhodování. Doporučujeme pořádat schůzky s rodiči minimálně 3x ročně, vedle toho ještě jednu zvláštní schůzku s nově nastupujícími rodiči před začátkem školního roku.
Na individuální schůzce má průvodce možnost probrat s rodiči důvěrná témata, např. reflexi vývoje dítěte, či odpovědět na jejich dotazy. Je dobré tyto rozhovory vést v předem daném čase, nikoli jen nahodile při vyzvedávání dětí.