Školka informuje o své činnosti tak, aby byl její obraz transparentní ve vztahu k rodičům zapsaných dětí, ve vztahu k zájemcům o docházku a k veřejnosti. Snaží se poskytovat dostatek informací a pečuje o dobré jméno lesních MŠ / lesních klubů.
Jakými způsoby LMŠ/LK informuje rodiče zapsaných dětí? Jak o sobě dává vědět zájemcům o docházku a další veřejnosti? Kdo obraz organizace na veřejnosti vytváří? Je v organizaci někdo zodpovědný konkrétně za tuto oblast?
Základními prostředky jsou webové stránky a schůzky s rodiči, dále také:
Obsah shodný s S1.5.
Webové stránky slouží k prezentaci LMŠ/LK široké veřejnosti, tj. nejen potenciálním zájemcům o vzdělávání. Mohou sloužit jako primární zdroj informací pro státní správu, místní komunitu, potenciální dárce a podporovatele. Měly by obsahovat:
Sociální sítě, nejčastěji Facebook, jsou z hlediska standardů kvality nepovinným parametrem. Mohou být použity jako cesta propagace nebo také jako platforma pro sdílení informací rodiči školky (např. uzavřená skupina).
Obsah shodný s S4.4.3.
Schůzky s rodiči (třídní schůzky) slouží nejen k předávání informací, ale také k získávání zpětné vazby a společnému procesu rozhodování. Doporučujeme pořádat schůzky s rodiči minimálně 3x ročně, vedle toho ještě jednu zvláštní schůzku s nově nastupujícími rodiči před začátkem školního roku.
Obsah shodný s S10.4.
Výroční zprávu musí povinně zpracovávat pouze některé subjekty. Povinnost stanovuje zákon č. 563/1991 Sb., zákon o účetnictví a to zejm. §18, 20 a 21.
Nicméně výroční zprávu může školka využít právě i k informování o své činnosti, k propagaci a fundraisingu.